پشت میزنشین ها بخوانند

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 225
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1992
بازدید ماه : 17963
بازدید سال : 78973
بازدید کلی : 403671
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
نظرات

 
لوازمی که برای شما کاربرد زیادی دارند، مانند منگنه، قیچی، چسب را در نزدیکی خودتان قرار دهید. از خم شدن و کشیدن بدن تان برای برداشتن این لوازم خودداری کنید.

شهرخبر، اگر شما کارمند هستید، از رایانه استفاده می کنید یا به هر دلیل دیگر باید در طول روز زمان زیادی را پشت میز صرف کنید این نکات را برای حفظ سلامت کمر خود همواره مدنظر داشته باشید.

از کمرتان محافظت کنید

تکیه گاه صندلی شما باید به گونه ای باشد که قسمت بالایی و پایینی کمر شما را محافظت کند. اگر میان تکیه گاه صندلی و کمرتان فاصله ای وجود دارد، می توانید برای پر کردن این فاصله از بالش یا کوسنی کوچک استفاده کنید. هنگام نشستن بر روی صندلی، قسمت تحتانی بدن تان را کاملاً به تکیه گاه نزدیک کنید. شانه ها را صاف، سر را رو به بالا و گردن تان را رو به عقب نگه دارید.

صندلی تان را تنظیم کنید

ارتفاع صندلی در سلامت کمر تاثیر بسیای دارد. ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد که هر دو پای شما به طور کامل بر روی زمین قرار گیرد و ران هایتان با زمین موازی باشند. می توانید برای رسیدن به این هدف از یک زیرپایی استفاده کنید. همچنین باید بتوانید به راحتی و بدون اینکه دست تان را بالاتر از بدن تان قرار دهید به صفحه کلید رایانه یا هر چیزی که بر روی میزتان قرار دارد دسترسی داشته باشید. یا اگر می خواهید مطلبی را یادداشت کنید، نباید خم شوید. در این مورد، شاید لازم باشد میزی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید.

پاهایتان را کاملاً بر روی زمین قرار دهید

هر دو پا باید به طور کامل بر روی زمین قرار گیرند. اگر ارتفاع صندلی تان به دلیل بلند بودن میزتان زیاد است، می توانید از یک زیرپایی مناسب استفاده کنید. همچنین هیچگاه یکی از پاهایتان را بر روی پای دیگر نیاندازید زیرا این کار منجر به قطع شدن جریان گردش خون در پا شده و به مشکلات دیگر منتهی می شود.

صفحه رایانه را مقابل چشم هایتان قرار دهید

صفحه رایانه باید دقیقاً مقابل چشمان شما باشد. اگر صفحه رایانه بیش از حد بالا یا پایین باشد، شما مجبور خواهید شد سرتان را خم کنید یا بالاتر از حد معمول نگه دارید که همین امر به ستون فقرات شما آسیب می رساند. فاصله صفحه رایانه از صورت شما نیز باید به اندازه طول دست تان باشد.

استفاده از صفحه کلید

صفحه کلید باید مقابل دستان شما و با فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر از جلوی میز قرار داشته باشد تا شما بتوانید هنگام تایپ کردن، دستان خود را بر روی میز قرار دهید. هنگام استفاده از صفحه کلید، مچ دست های شما باید صاف باشد. بازوها نیز باید در کنار بدن و به شکل عمودی قرار بگیرند. همچنین موس رایانه باید به شما نزدیک باشد به گونه ای که هر بار خواستید از آن استفاده کنید، مجبور به خم شدن نشوید. هنگام استفاده از موس نیز مچ دست نباید خم شود. اگر کار شما به گونه ایست که از موس بیش از صفحه کلید استفاده می کنید، صفحه کلید را دور و موس را به خودتان نزدیک کنید.

اشیا را در دسترس قرار دهید

لوازمی که برای شما کاربرد زیادی دارند، مانند منگنه، قیچی، چسب را در نزدیکی خودتان قرار دهید. از خم شدن و کشیدن بدن تان برای برداشتن این لوازم خودداری کنید.

استفاده از تلفن

اگر تلفنی که بر روی میز شما قرار دارد سیمی است، حتماً دستگاه تلفن را در نزدیکی خودتان قرار دهید. در غیر این صورت مجبور می شوید برای صحبت کردن با تلفن خم یا کج شوید و این وضعیت، خصوصاً اگر طولانی باشد، به مهره های گردن و کمر شما فشار زیادی می آورد همچنین نگه داشتن تلفن میان شانه و گوش بدون استفاده از دست نیز کاری غلط است که باید از آن پرهیز کرد. اگر برای نگهداشتن گوشی تلفن دست هایتان آزاد نیست، می توانید از بلندگوی تلفن استفاده کنید.

دنیای سلامت


تعداد بازدید از این مطلب: 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود